Większość firm w jakiś sposób prowadzi marketingowe działania, a różnorodność najróżniejszych sposobów jest bardzo duża. Jedną z nich jest przekazywanie swoim klientom różnych gadżetów reklamowych. Takie praktyki cieszą się coraz większym zainteresowaniem, ponieważ w rękach sprawnych marketingowców mają po prostu dużą skuteczność. I nie będzie tu chodzić o bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży, bowiem gadżety reklamowe przeważnie wprost nie dają tego. Dużo ważniejsze to budowa widoczności marki wśród konkurencji czy też zwiększenie lojalności klientów.
Chyba każdy lubi dostawać upominki, i sporo osób czuje się z tego powodu w jakiś sposób zobowiązanych, takie zjawisko jest powszechnie znane w psychologii. W ten sposób przy pomocy zwykłego pendriva czy kubka, który trafi w ręce odpowiednich ludzi, da się zdobyć lub utrzymać zamówienia o znacznie większej wartości. Tego typu gadżety dla firm, jeśli mają na sobie logo firmy, zaczynają być trwale obecne u niejednej osoby. Szczególnie jeżeli będą praktyczne i użyteczne, to zwyczajnie klienci lubią z nich korzystać, a jednocześnie cały czas obcują z daną marką.
A to naprawdę przekłada się bardzo mocno na poziom lojalności przy dokonywaniu decyzji zakupowych. Duże znaczenie ma też konkurencja. Jeśli firmy z danej branży przy każdej możliwej okazji rozdają dookoła gadżety reklamowe z logo, to nie chcąc pozostać z tyłu trzeba robić dokładnie to samo. Inaczej zapamiętanym się zostanie jako ktoś, kto nie dba o klientów i nie chce im nawet symbolicznego kubka sprezentować.